ISO 20000

ISO / IEC 20000 este primul standard internaţional pentru IT Service Management. Acesta a fost dezvoltat în 2005, de către ISO / IEC JTC1 sc7. Aceasta se bazează şi este destinat înlocuirii timpuriului BS15000 care a fost dezvoltat de BSI Group.


Descriere. Principalele Beneficii

În mod oficial: ISO / IEC 20000-1 (“partea 1”), “promovează adoptarea unui proces integrat pentru a livra în mod eficient servicii care să îndeplinească cerinţele afacerii şi ale clientului”. Aceasta cuprinde zece secţiuni:
· Domeniul de aplicare
· Termeni & Definiţii
· Planificarea şi implementarea Managementului Serviciului
· Cerinte pentru un Sistem de Management
· Planificarea si implementarea serviciilor noi si a modificarilor pentru serviciile existente
· Procesul de livrare a serviciului
· Procesul de relaţionare cu clientii , furnizorii si partile interesate din cadrul organizatiei
· Controlul proceselor
· Tratarea cererilor aferente serviciului
· Procesul de lansare.
Partea a 2 a – ISO / IEC 20000-2 este un “cod de practică”, şi descrie cele mai bune practici de management al serviciilor în domeniul de aplicare al ISO / IEC 20000-1. Ea cuprinde aceleasi sectiuni ca “partea 1”, dar exclude “Cerinţe pentru un sistem de gestiune” pentru ca acestea nu sunt cerinţele impuse de “partea 2”.
ISO / IEC 20000, ca şi predecesorul său BS15000, a fost iniţial dezvoltat pentru a reflecta cele mai bine orientate practici cuprinse în cadrul ITIL (Information Technology Infrastructure Library), deşi suportă la fel şi alte abordări şi cadre de management ale serviciilor IT, inclusiv Cadrul Microsoft Operations şi componentele cadrului ISACA al COBIT.