Programe îmbunăţire

Managementul proceselor de afaceri (BPM) este o abordare de management axata pe alinierea tuturor aspectelor legate de o organizatie la dorintele si nevoile clientilor. Este o abordare holistica de management, care promoveaza eficienta de afaceri si eficacitatea pe termen lung, timp ce lupta pentru inovatie, flexibilitate si integrarea cu tehnologia. Managementul proceselor de afaceri incearca sa imbunatateasca continuu procesele. Ar putea fi, prin urmare, descris ca o “activitate de optimizare a procesului.”

Descriere. Principalele Beneficii

Este sustinut ca BPM permite organizatiilor sa fie mai eficiente, mai eficace si mai capabile de schimbare decat un concentrat functional, abordarea traditionala de management ierarhic. Un studiu empiric realizat de catre compania  Kohlbacher (2009) arata ca BPM ajuta organizatiile sa castige o mai mare satisfactie a clientului, calitate a produsului, viteza de livrare si viteza de distributie.

Un proces de afaceri cuprinde o “serie sau o retea de activitati cu valoare adaugata, efectuate de posturile lor relevante sau de colaboratori, pentru a atinge scopul comun de afaceri.” Aceste procese sunt critice pentru orice organizatie: ele pot genera venituri si, adesea, reprezinta o proportie semnificativa a costurilor.

Ca o abordare manageriala, BPM considera procesele ca fiind activele strategice ale unei organizatii care trebuie sa fie intelese, gestionate si imbunatatite pentru a oferi clientilor produse si servicii cu valoare adaugata. BPM merge un pas mai departe, afirmand ca aceasta abordare poate fi sustinuta sau activata prin intermediul tehnologiei pentru a asigura viabilitatea abordarii manageriale in momente de stres si de schimbare. De fapt, BPM este o abordare ce doreste integrarea unei “capacitati de schimbare” intr-o organizatie – atat umane cat si tehnologice.

Desi obiectivul initial al BPM a fost automatizarea proceselor de afaceri cu utilizarea tehnologiei informatiei, aceasta a fost extinsa pentru a integra procesele bazate pe oameni in care interactiunile umane se desfasoara in serie sau in paralel cu utilizarea tehnologiei. De exemplu, (in sistemele cu flux de lucru) atunci cand pasii individuali din procesul de afaceri necesita intuitie umana sau o hotarare care urmeaza sa fie luata, acesti pasi sunt atribuiti membrilor adecvati din cadrul organizatiei.

Deoarece BMP permite organizatiilor sa abstractizeze procesele de afaceri din infrastructura tehnologica, aceasta merge mult mai departe decat automatizarea proceselor de business (software) sau rezolvarea problemelor de afaceri (suite). BPM permite afacerilor sa raspunda la schimbarea de consum, de piata si cerintelor de reglementare mai rapid decat concurentii – creaza un avantaj competitiv.