CMMI

Capability Maturity Model Integration (CMMI) este o abordare ce presupune un proces de îmbunătăţire care ajută organizaţiile să-şi crească performanţele. CMMI poate fi utilizat pentru a ghida procesul de îmbunătăţire pe un proiect, o diviziune, sau o întreagă organizaţie. CMMI în ingineria software şi dezvoltarea organizaţională vizează îmbunătăţirea procesului de lucru care oferă organizaţiilor elemente esenţiale pentru creşterea eficace a procesulului. CMMI este o marcă comercială deţinută de Software Engineering Institute de la Universitatea Carnegie Mellon.

Descriere. Principalele Beneficii

Cu ajutorul consultanţilor COGNOS, CMMI ajută la “integrarea funcţiilor de organizare separate în mod tradiţional, stabilirea obiectivelor şi a priorităţilor în îmbunătăţirea proceselor, la îndrumarea pentru procesele de calitate şi oferă un punct de referinţă pentru evaluarea proceselor curente.“

Punerea în aplicare a CMMI se adresează în prezent către trei domenii de interes:
1. Dezvoltarea de produse şi servicii – CMMI pentru Dezvoltare (CMMI-DEV);
2. Stabilirea, managementul şi livrarea serviciilor – CMMI pentru Servicii (CMMI-VPC), precum şi
3. Achiziţii de produse şi servicii – CMMI de achiziţie (CMMI-ACQ).
CMMI a fost dezvoltat de un grup de experţi din industrie, guvern şi Software Engineering Institute (SEI), de la Carnegie Mellon University. Modelele CMMI oferă îndrumare pentru dezvoltarea sau îmbunătăţirea proceselor care sunt menite să îndeplinească obiectivele de afaceri ale unei organizaţii.
Un model CMMI poate fi utilizat, de asemenea, ca un cadru pentru evaluarea nivelului la care sunt structurate procesele într-o organizaţie. CMMI îşi are originea în ingineria software, dar a fost extinsă intens de-a lungul anilor şi către alte zone de interes cum ar fi dezvoltarea de produse hardware, livrarea de servicii precum şi achiziţionarea de produse şi servicii. Cuvântul “software” nu apare în deifinirea CMMI. Această generalizare a conceptelor de îmbunătăţire face din CMMI un concept extrem de abstract. Acesta nu este la fel de specific pentru ingineria software ca predecesorul său, CMM Software.
Zonele de procesare pe care CMMI le va conţine vor varia in funcţie de constelaţia utilizată (achiziţii, servicii, dezvoltare). Zonele de proces cheie sunt zonele care vor fi acoperite de procesele organizaţiei.