Business process modeling

Modelarea proceselor de afaceri (Business Process Modelling – BPM), in ingineria sistemelor si ingineria software-ul este activitatea de reprezentare a proceselor unei intreprinderi, astfel incat procesul curent sa poata fi analizat si imbunatatit. BPM este de obicei efectuat de catre analisti si manageri ai afacerii care incearca sa imbunatateasca eficienta si calitatea procesului. Imbunatatirile  procesului identificate de BPM poate sau nu solicita implicarea Tehnologiei Informatiei, desi acesta este un driver comun folosit pentru a modela un proces de afaceri, prin crearea unui responsabil de proces.

Descriere. Principalele Beneficii

Tehnicile care modeleaza procesele de afaceri, cum ar fi diagrama de flux, diagrama bloc functional de debit, diagrama de control al fluxului, diagrama Gantt, diagrama PERT, si IDEF au aparut inca de la inceputul secolului 20.

In anii 1990, termenul de “proces” a devenit o noua paradigma de productivitate. Companiile au fost incurajate sa gandeasca in procese in loc de functii si proceduri. Gandirea prin proces vizeaza lantul de evenimente din cadrul companiei de la cumparare la furnizare, de la recuperarea comenzilor pana la  vanzari, etc. Instrumentele traditionale de modelare au fost dezvoltate pentru ilustra  timpul si costurile, in timp ce metodele moderne se concentreza asupra activitatilor “cross-function”.


Aceste activitati “cross-function” au crescut mult in numar si importanta, datorita cresterii complexitatii si dependentelor. COGNOS implementeaza toate metodologiile noi, cum ar fi: reproiectarea proceselor de afaceri, inovarea procesului de afaceri, managementul proceselor de afaceri, planificare integrata de afaceri.

Procesele de afaceri

Un proces de afaceri este o colectie de activitati sau sarcini legate, structurate care produc un anumit serviciu sau produs (care serveste unui anumit scop) pentru un anumit client sau clienti. Exista trei tipuri principale de procese de afaceri:

1. Procese de management: procesele care guverneaza functionarea unui sistem. Procesele tipice de gestionare includ “guvernarea corporativa” si “managementul strategic”.

2. Procese operationale: procese care constituie activitatea de baza care creaza fluxul principal de valoare. Procesele tipice operationale sunt de cumparare, productie, comercializare, si vanzari.

3. Sprijinirea proceselor: sprijina procesele de baza. Exemplele includ procesele de contabilitate, de recrutare, de suport tehnic.

Business Process Management

Managementul proceselor de afaceri este un domeniu de management axat pe alinierea organizatiei la nevoile si dorintele clientilor. Este o abordare holistica de management care promoveaza eficienta si eficacitatea in afaceri si eficienta in timpul luptei pentru inovare, flexibilitate si integrare cu tehnologia. Cum organizatiile depun eforturi pentru atingerea obiectivelor, managementul procesulu i de afaceri încearcă îmbunătăţirea continuă a proceselor – activitatea de definire, măsurare şi îmbunătăţire a  proceselor de – o activitate de “optimizare a proceselor”.