PM Office

Project Management Office (PMO), intr-o intreprindere de afaceri, este departamentul sau grupul care defineste si mentine standardele de proces, in general, legate de managementul de proiect, in cadrul organizatiei. PMO se straduieste sa standardizeze si sa introduca economii de repetitie in executarea proiectelor. PMO este sursa de documentare, indrumare si masurare asupra practicilor de management de proiect si executie. In unele organizatii acest lucru este cunoscut sub numele de Program Management Office (uneori abreviat PgMO pentru a se diferentia)); diferenta subtila este ca managementul de program se refera la gestionarea programului care are in subordine mai multe proiecte legate.

Descriere. Principalele Beneficii

Principiile de baza ale PMO traditional  cu privire la metodologiile standard in industrie, cum ar fi PMBOK sau PRINCE2, programele de certificare, cum ar fi ISO9000 si Premiul National de Calitate Malcolm Baldrige (MBNQA) au impulsionat organizatiile sa standardizeze procesele. Organizatiile din intreaga lume definesc, imprumuta si colecteaza cele mai bune practici in managementul de proces si de proiecte si doresc ca PMO sa exercite o influenta generala si o evolutie in  gandire care sa genereze imbunatatirea continua a organizatiei.

90% din proiecte nu indeplinesc obiectivele timp / cost /calitate . Doar 9% din proiectele marilor, 16% din proiectele  mediilor si 28% din  proiectele micilor companii au fost finalizate la timp, s-au incadrat in buget si au adus beneficii afacerii livrate  si partilor interesate. [Standish Group Chaos Report, 1995]

69% din esecurile proiectului se datoreaza lipsei si / sau punerii in aplicare necorespunzatoare a metodologiilor de management de proiect.

Instituirea unui grup PMO nu este o strategie pe termen scurt, cu costuri mai mici. Studiile pe companii indica faptul ca cu cat detin mai mult timp un grup de PMO de operare cu atat rezultatele obtinute din indeplinirea obiectivelor proiectului sunt mai bune (care ar putea conduce la scaderea costurilor).

PMO poate lua alte functii in afara standardelor si a metodologiei, si poate participa la implementarea Strategic Project Management, fie ca faciliator sau activ in calitate de proprietar al procesului de Portfolio Management. Atributiile pot include monitorizarea si raportarea privind proiectele active (urmarirea pana la finalizarea proiectului), precum si rapoarte privind progresele inregistrate managementului de top pentru a se lua decizia strategica de a continua sau a anula proiectul.

PMO poate fi de trei tipuri, privit dintr-o perspectiva organizationala de expunere: PMO de intreprindere, PMO de organizare (departament), sau PMO cu destinatie speciala. COGNOS vede PMO ca pe un driver strategic pentru excelenta organizationala si incearca sa consolideze practicile de gestionare a executarii, guvernarea de organizare, si conducerea strategica.