Implementare dashboard monitorizare

Monitorizarea activitatii afacerii (BAM – Business Activity Monitorig) este un software care ajuta la monitorizarea activitatilor de afaceri, in care aceste activitati sunt puse in aplicare in sistemele informatice. Obiectivele de monitorizare a activitatatii de afaceri sunt de a oferi informatii in timp real despre starea si rezultatele diverselor operatiuni, procese, si tranzactii. Principalele beneficii ale BAM sunt acelea ca permite unei intreprinderi sa ia decizii de afaceri bine informate, sa se adreseze rapid zonelor cu probleme, si sa re-pozitioneze organizatia pentru a profita din plin de oportunitatile care apar.

Descriere. Principalele Beneficii

Una dintre caracteristicile cele mai vizibile ale solutiei BAM este prezentarea de informatii cu privire la tablourile de bord care contin indicatori cheie de performanta (KPI), folositi pentru a oferi asigurare si vizibilitate activitatii si performantei. Aceste informatii sunt utilizate de operatiunile tehnice si de afaceri pentru a oferi vizibilitate, masurare, si asigurarea activitatilor cheie de afaceri. De asemenea, sunt exploatate prin corelarea evenimentelor pentru a detecta si pentru a avertiza in legatura cu problemele iminente.

Desi sistemele de BAM folosesc de obicei un ecran tablou de bord pentru a prezenta datele, BAM este distinct de tablourile de bord folosite de “business intelligence” (BI), in masura in care evenimentele sunt prelucrate in timp real sau aproape in timp real si transmise la tabloul de bord in sistemele BAM, in timp ce tablourile de bord ale  BI se reimprospateaza la intervale prestabilite prin alegerea sau interogarea bazelor de date. In functie de intervalul de reimprospatare selectat, tablourile de bord BAM si BI pot fi similare sau pot varia foarte mult.

Tablou de bord

In sistemele de gestionare a informatiilor, un tablou de bord este o interfata a unui sistem de informare executiv care (similar cu tabloul de bord al unui automobil) este proiectat pentru a fi usor de citit. De exemplu, un produs ar putea obtine informatii de la sistemul de operare local dintr-un calculator, de la una sau mai multe aplicatii care pot fi difuzate, si de la unul sau mai multe site-uri de la distanta de pe Web si prezintate ca si cum totul ar fi venit de la aceeasi sursa. Tablourile de bord nu trebuie confundate cu fisele de punctaj.

Beneficiile utilizarii tablourilor de bord digital includ:

  • Prezentarea vizuala a masurilor de performanta
  • Abilitatea de a identifica si corecta tendintele negative
  • Masurarea eficientei / ineficientei
  • Abilitatea de a genera rapoarte detaliate care prezinta noile tendinte
  • Abilitatea de a lua decizii mai informate pe baza informatiilor de afaceri colectate
  • Alinierea strategiilor si obiectivelor organizationale
  • Economisirea de timp cand se verifica mai multe rapoarte
  • Obţinerea instantanee a vizibilitatii totale a tuturor sistemelor