Business Performance Management

Managementul performantei afacerii este un set de procese de management si analiza care permit managementul performantei unei organizatii sa atinga unul sau mai multe scopuri pre-selectate. Sinonime pentru “managementul performantei in afaceri” includ “managementul performantei corporative” si “managementul performantei intreprinderii”. Managementul performantei afacerii contine abordari ale managementului proceselor de afaceri.

Descriere. Principalele Beneficii

Managementul performantei afacerii are trei activitati principale:

1. Selectia obiectivelor,

2. Consolidarea informatiilor de masurare relevante pentru progresul unei organizatii impotriva acestor obiective, si

3. Interventiile facute de catre manageri in lumina acestor informatii, in vederea imbunatatirii performantelor viitoare impotriva acestor obiective.

Desi prezentate secvential, de obicei, toate cele trei activitati se vor desfasura concomitent, cu interventii ale managerilor care vor afecta alegerea obiectivelor, a informatiilor de masurare monitorizate, si activitatile intreprinse de catre organizatie.

Deoarece activitatile specifice managementului performantei afacerii in organizatiile mari implica adesea colationarea si raportarea de volume mari de date, multi furnizori de software, in special cele oferind instrumente inteligente de afaceri, produse destinate sa ajute in acest proces. Ca urmare a acestui efort de marketing, managementul performantei afacerii este adesea incorect inteles ca o activitate care in mod necesar se bazeaza pe sisteme software pentru a lucra, si multe definitii ale managementului performantei afacerii sugereaza in mod explicit software-ul ca fiind o componenta defininorie a abordarii.

Standardul folosit de catre COGNOS in managementul performantei afacerii este balanced scorecard.  Este comun pentru managerii performancti  sa utilizeze  balanced scorecard pentru a clarifica obiectivele unei organizatii, pentru a identifica cum sa le urmareasca, si pentru a structura mecanismele prin care interventiile vor fi declansate. Aceste etape sunt aceleasi ca cele care se gasesc in BPM, si, ca urmare balanced scorecard este adesea folosita ca baza pentru activitatea de management al performantei in afaceri cu organizatiile.